15.3.2018

Eurooppalainen tietotekniikan verkkokauppa Caseking ostaa Jimm´s PC-Store Oy:n koko osakekannan

Lounea Oy ja Antti Järvinen ovat 15.3.2018 tehdyllä kaupalla myyneet Jimm´s PC-Store Oy:n koko osakekannan saksalaiselle Caseking-ryhmälle. Jimm’s PC-Storen henkilökunta ja brändi pysyvät ennallaan.

Caseking on johtava eurooppalainen PC-pelaamiseen ja tietokoneiden verkkokauppaan keskittynyt yritys, jolla on toimintaa Saksassa, Benelux-maissa, Ranskassa, Ruotsissa, Portugalissa, Unkarissa ja kumppaniyrityksen kautta Iso-Britanniassa. Berliinissä päämajaansa pitävä ja vuonna 2003 perustettu Caseking GmbH työllistää yli 150 työntekijää. Lisäksi brittiläinen kumppaniyritys Overclockers UK työllistää yli 80 henkilöä.

”Olemme erittäin tyytyväisiä tähän ratkaisuun, jolla Jimm´s PC-Storen liiketoiminta siirtyy osaksi johtavaa eurooppalaista PC-komponenttien ja pelialan konsernia. Jimm´sin toiminta on viime vuosina ollut vahvassa kasvussa ja yritys on saavuttanut merkittävän jalansijan PC-komponenttien ja pelaamisen verkkokauppana Suomessa. Tehdyllä ratkaisulla pystytään turvaamaan Jimm´sin kehitys myös tulevaisuudessa kilpailun kiristyessä ja kansainvälisten verkkokauppojen rantautuessa Suomen markkinoille”, sanoo Lounea Oy:n toimitusjohtaja Veli-Matti Viitanen.

”Olen ollut mukana Jimm’s PC-Storessa jo 15 vuotta ja olen erittäin tyytyväinen löytäessämme omistajayhteistyökumppanin yritykselle. Olen myös sitoutunut jatkamaan yrityksessä, koska tavatessani Casekingin johtoa jo ensimmäisiä kertoja, oli selvää, että yritykset ovat täydellisiä toisilleen niin historiansa kuin tuotevalikoimansakin osalta. Casekingillä asiakaskokemus on erittäin tärkeässä roolissa aivan kuten Jimm’silläkin ja he ovat ylläpitäneet sitä laajentuessaan uusille markkina-alueille. Casekingin avulla Jimm’s jatkaa ja kehittää edelleen vahvaa asemaansa pelaajien ja e-urheilijoiden keskuudessa”, sanoo yhtiön toimitusjohtajana jatkava Antti Järvinen.

”Jimm´s PC-Storen hankinta tuo Casekingille markkinajohtajuuden Suomessa ja vahvistaa asemaamme kasvavilla Pohjoismaiden markkinoilla. Casekingin tuotevalikoima avaa Jimm´sille uusia kasvumahdollisuuksia. Odotamme innolla yhteistyön aloittamista koko Jimm´sin tiimin kanssa”, sanoo Casekingin perustaja ja toimitusjohtaja Toni Sonn.

Kauppahintaa ei ole julkaistu, mutta hinta vastaa Jimm´s PC-Storen vahvaa tuloksentekokykyä ja markkina-asemaa.

Antti Järvinen p. 029 70 70 707

Veli-Matti Viitanen p. 050 1526

Jimm’s PC-Store
Jimm’s PC-Store Oy on sekä Suomen johtava räätälöityjen tietokoneiden valmistaja että asiantunteva tietotekniikan, komponenttien ja viihde-elektroniikan verkkokauppa, jolla on uutuudet ensimmäisenä. Vuoden 2017 liikevaihto oli 43,4 miljoonaa euroa ja henkilökuntaa on 42 henkilöä. Toimipaikkamme sijaitsee Turussa. Lisätietoja osoitteessa www.jimms.fi.

Lounea
Lounea tarjoaa kotitalouksille ja yrityksille viestintä-, internet-, mobiili- ja TV-palvelut sekä liiketoiminnan tehostamiseen liittyvät palvelut ja ohjelmistot Forssan, Liedon, Lohjan, Loimaan, Salon ja Sastamalan seuduilla. Lounea konsernin vuoden 2017 liikevaihto oli 73,8 M€ ja henkilökunnan määrä 208. www.lounea.fi