20.11.2017

Lounea tuo nopeat valokuituyhteydet Urjalan kunnan alueelle

Urjalan kunnan hallitus on päättänyt kokouksessaan 20.11.2017 valita Lounea Oy:n Urjalan kunnan valokuituyhteyksien toimittajaksi. Lounea toimittaa valokuituyhteydet Urjalan Talot Oy:n kiinteistöihin sekä Urjalan kunnan toimipaikkoihin. Tehty päätös mahdollistaa koko kunnan alueella valokuitupohjaisten laajakaistayhteyksien kehittämisen. Lounea tulee tarjoamaan Urjalan alueella sekä kuluttajille että yrityksille mahdollisuutta liittyä moderniin ja nopeaan valokuituverkkoon.

”Tehty päätös antaa Lounealle mahdollisuuden laajentaa toimintaansa kattamaan myös Urjalan alue. Investoimme vuosittain miljoonia valokuituverkkojen rakentamiseen. Tulemme tarjoamaan valokuitupohjaisia laajakaistapalveluita Urjalan alueella niin, että alueen kotitalouksilla ja yrityksillä on tehokkaat ja toimivat yhteydet, joiden varaan he voivat arkeaan ja liiketoimintaansa rakentaa. Tämä luo samalla edellytyksiä koko alueen elinvoiman kehittämiseen. Yhteyksien lisäksi tarjoamme kattavan valikoiman muita palveluita”, kertoo Lounean toimitusjohtaja Veli-Matti Viitanen.

Urjalan kunnan ja Urjalan Talot Oy:n yhteyksien lisäksi liittymistä valokuituverkkoon tarjotaan alueen asukkaille ja yrityksille. Ensimmäisessä vaiheessa kiinnostusta kartoitetaan Urjalan kirkonkylän alueella. Tämän jälkeen edetään mm. Urjalan aseman, Urjalankylän ja Nuutajärven alueille. Haja-asutusalueilla kiinnostusta kartoitetaan esim. paikallisten kyläyhdistysten ja jätevesiosuuskuntien kautta. Lounealla on jo tällä hetkellä omaa valokuituverkkoa Urjalan länsipuolella Halkivahan ja Tursan alueilla.

Veli-Matti Viitanen, toimitusjohtaja, Lounea Oy puh. 050 1526, veli-matti.viitanen@lounea.fi
Hannu Maijala, kunnanjohtaja, Urjalan kunta puh. 040 335 4200, hannu.maijala@urjala.fi