3.1.2018

Louneasta Loimi-Hämeen Jätehuolto Oy:n kokonaisvaltainen IT-kumppani

Loimi-Hämeen Jätehuolto Oy on tehnyt sopimuksen Lounea Palvelut Oy:n kanssa laajasta IT-palveluiden toimituksesta.

Loimi-Hämeen Jätehuolto Oy on 16 kunnan omistama jätehuoltoyhtiö, joka tuottaa jätelainsäädännössä kunnille määrätyt palvelutehtävät omistajakuntiensa alueella. Yrityksellä on käsittelykeskukset Forssassa ja Säkylässä, sekä kuusi jäteasemaa; Akaa, Loimaa, Punkalaidun, Sastamala, Somero ja Urjala. Palveluita tuotetaan kaikissa omistajakunnissa.

Lounea ja Loimi-Hämeen Jätehuolto Oy ovat solmineet sopimuksen, joka kattaa IT-ylläpitopalvelut kaikissa LHJ:n toimipaikoissa. Sopimus mahdollistaa kaikille LHJ Groupin yrityksille sekä käyttäjille ekologiset, tietoturvalliset, luotettavat ja kustannustehokkaat tieto- ja viestintätekniset palvelut. Sopimuksen mukaiset palvelut mahdollistavat lisäksi liiketoiminnan eri osa-alueiden päivittäisen toteutumisen paikasta ja ajasta riippumatta.

Sopimuksen merkittävimpänä osa-alueena ovat IT-tukipalvelut, jotka näkyvät arjessa osittain läsnäolona eri toimipisteissä, sekä tarpeen vaatiessa nopeana ja helposti saavutettavissa olevana etätukena. Kumppanuus Lounean kanssa mahdollistaa LHJ:lle paremman IT-kehityksen hallinnan sekä antaa vahvan tuen muutoksessa, kun eri ohjelmistotoimittajat siirtävät palveluitaan pilvipalveluiksi. Kumppanuus antaa myös merkittävän lisäarvon tulevan tietosuoja-asetuksen edellyttämiin muutoksiin ja toimintoihin.

”Avoimen kilpailutuksen jälkeen Lounean palvelut todettiin kokonaistaloudellisesti edullisimmaksi. IT-palveluiden laatu tulee varmasti olemaan kiitettävällä tasolla ja täyttää tarvittavat vaatimukset, kun johdamme tietohallintoa yhdessä sovitulla tavalla ja liiketoimintalähtöisesti. Olemme erittäin tyytyväisiä Lounean kanssa solmimaamme sopimukseen, joka mahdollistaa IT –palveluidemme jatkuvan kehittämisen,” kertoo LHJ Oy:n hallintopäällikkö Rainer Andersson.

”Olemme tehneet LHJ Oy:n kanssa yhteistyötä jo aiemmin verkko- ja tietoliikennepuolella. Nyt solmittu sopimus täydentää palvelukokonaisuutta käytön ja hallinnan osalta sekä syventää kumppanuuttamme”, kertoo Lounean asiakkuuspäällikkö Ville Peltonen