Hyppää pääsisältöön
Front page
25.5.2020
Tags:
Yrityspalvelut
Yritysratkaisut

SkyShop B2B-verkkokauppa uudistaa jälleenmyyntisi

B2B verkkokauppa kasvaa

Verkkokauppa tarjoaa jälleenmyyjillesi uuden tilauskanavan, jonka helppokäyttöisyys johtaa myös tilausten määrän kasvuun. Suomessa yritysten välinen verkkokauppa kasvaa lähes 10% vuosivauhtia ja sen arvo on jo 23 Mrd euroa.

SkyShop on B2B-verkkokauppa, jonka kautta yrityksesi jälleenmyyjät pääsevät tekemään tilauksensa sähköisesti. Jälleenmyyjät kirjautuvat verkkokauppaasi omilla tunnuksillaan ja näkevät kaikki heille suunnatut tuotteesi. Tuotteilla jälleenmyyjä näkee myös omat sovitut hintansa ja alennusprosenttinsa. Myös varastosaldot näkyvät reaaliaikaisena, joskin ne voidaan esittää täsmällisesti tai vaikka vain "liikennevaloilla".

Kirjautumislomake voidaan asentaa nykyisille kotisivuillesi ja SkyShop saadaan mukailemaan hienosti yrityksesi ilmettä.

Nykyaikainen B2B-verkkokauppa integroituu toiminnanohjausjärjestelmääsi

SkyShop voidaan integroida mihin tahansa toiminnanohjausjärjestelmään ja sen avulla B2B-verkkokauppa keskustelee toiminnanohjausjärjestelmän kanssa reaaliaikaisesti. Tilaukset viedään SkyShopista automaattisesti toiminnanohjausjärjestelmään, joten työlästä manuaalista tilausten syöttöä ei enää tarvita. Toiseen suuntaan toiminnanohjausjärjestelmästä SkyShoppiin taas liikkuvat tuotetiedot, varastosaldot ja jälleenmyyjäkohtaiset alennushinnastot.

SkyShopissa on valmiina integraatio esimerkiksi Visma Nova - toiminnanohjausjärjestelmään, joten sen käyttöönotto on erittäin vaivatonta ja nopeaa.

Mitä hyötyä B2B-verkkokaupasta on?

  • B2B-verkkokauppa säästää aikaa, vaivaa ja rahaa kaikilta osapuolilta. Jälleenmyyjille tilaamisesta tulee helpompaa ja asiakkaidemme palautteen mukaan heidän myyntinsä on sen vuoksi kasvanut. Kaupankäynnin helpottaminen lisää kaupankäyntiä.
  • Turha soittelu vähenee, kun yritysasiakkaat näkevät omat sopimushintansa ja voivat tarkistaa myös tuotteiden varastosaldot helposti. Yhteistyössä voidaan keskittyä paremmin olennaiseen, kun perusasiat tuotteisiin liittyen näkyy suoraan SkyShop B2B-verkkokaupasta.
  • Tuotetietojen hallinnointi on helpompaa kun ne tarvitsee ylläpitää vain toiminnanohjausjärjestelmässä ja ne päivittyvät SkyShop B2B-verkkokauppaan automaattisesti. Tämä säästää aikaa verkkokaupan manuaalisesta ylläpidosta.
  • Tilausten seuranta on helpompaa, kun jälleenmyyjät pääsevät SkyShopista katsomaan tilaushistoriaansa. Se säästää aikaa kaikilta osapuolilta.
  • Tilausten vastaanotto on vaivatonta, kun tilaukset viedään SkyShopista suoraan toiminnanohjausjärjestelmään.

SkyShop omien myyntiedustajien työkaluna

SkyShoppia käyttävät monet myyntiedustajat myös asiakkaidensa tilausten syötössä. Tilaus on nopeampi ja kätevämpi syöttää SkyShopin kautta kuin naputella toiminnanohjausjärjestelmään. SkyShopissa myyntiedustaja voi valita että kenelle asiakkaalle tilaus tehdään ja se myös kirjaa myynnin kyseisen myyntiedustajan myynniksi.

SkyShopista on siis moneksi!

Yhteenveto

Huomasit varmasti edellä kerrotusta, että miten paljon apua SkyShop B2B-verkkokauppa voisi liiketoimintaasi antaa. Sinulle tuli varmasti myös mieleen muitakin etuja, joita voisit sen avulla saavuttaa.

SkyShop on erittäin selkeä ja helppokäyttöinen työkalu, jonka saat tarvittaessa nopeasti käyttöösi. B2B-verkkokaupan perustamisen ei tarvitse aiheuttaa pääkipua ja juuri sen vuoksi SkyShop on tehty. Sen tarve on helppo ymmärtää ja siitä pitävät kaikki.

Lounea myy SkyShop B2B-verkkokauppaa ja lisää tietoa saat Lounean yhteyshenkilöltäsi!

 

Jussi Mäntylä
Yrittäjä
SkyCode Oy

Haluatko kuulla lisää? 

Järjestimme aiheesta webinaarin, jonka tallenne on katsottavissa täältä. Webinaarissa Lounean asiantuntijat kehityspäällikkö Mikko Komi ja myyntipäällikkö Kalle Blomqvist yhdessä Skycode Oy:n yrittäjän Jussi Mäntylän kanssa tuovat esille nykyaikaisen verkkokaupan edut B2B toimijalle sekä nähdään demo verkkokaupasta.