Vuores
Vuores - Lounean palvelut

Tervetuloa Lounean asiakkaaksi!

Lounean asiakaspalvelu auttaa vuoreslaisia

Vuores Palvelu Oy valitsi Lounean palveluntarjoajakseen – Lounea toimittaa alueen yli 3500 laajakaistaliittymää ja kaapeli-tv -palvelut

Vuoreksen kaupunginosan palveluyhtiö, Vuores Palvelu Oy valitsi Lounea Palvelut Oy:n alueverkkonsa palveluntarjoajaksi. Kokonaisuus sisältää laajakaista- ja kaapeli-tv -palveluiden toimittamisen alueen yli 3200 asuinhuoneistoon yli 100 taloyhtiössä, yli 40 liikehuoneistoon sekä yli 200 omakotitaloon. 

Tälle sivulle olemme keränneet vastauksia yleisimpiin kysymyksiin muutoksesta. Tiedotamme tarkemmin aiheesta sitä mukaa, kun aikataulut ja yksityiskohdat selviävät.

Useimmin kysytyt kysymykset - mitä minun tulee tietää ennen muutosta?

Yleiset kysymykset

Mikä yritys on Lounea?

Olemme Suomen 4. suurin teleoperaattori. Tarjoamme parasta paikallista palvelua ja olemme toimialueellamme aidosti ja vastuullisesti läsnä ja osa paikallisyhteisöjä. Tuomme luotettavat ja nopeat tietoliikenneyhteydet ja datan siirron varmistavan valokuituverkkomme yhä uusille alueille. Olemme myös vahva ICT-ratkaisuiden asiantuntija. Suunnittelemme asiakkaidemme koko ICT-ympäristön aina sen rakentamisesta ylläpitoon asti. Lounea-konsernin palveluksessa on yhteensä noin 320 asiantuntijaa ja vuoden 2019 liikevaihtomme oli €58 miljoonaa.

Lue lisää meistä sivuiltamme.

Mistä muutoksessa on kyse?

  • Vuores Palvelu Oy kilpailutti syksyllä 2020 alueen laajakaista- ja kaapeli-tv -palveluiden toimittajan, kilpailutuksen voitti Lounea. Tämän johdosta alueen laajakaistapalvelut siirtyvät Lounealle kevään 2021 aikana ja kaapeli-tv -palvelut siirtyvät Lounealle myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Muutos toteutetaan laajakaistapalveluiden osalta vaiheittain noin maalis-huhtikuun aikana. Julkaisemme taloyhtiö- / liiketila- /omakotitalokohtaisen muutosaikataulun tammi-helmikuun 2021 aikana. 
     
  • Lounea toimittaa Vuores-tietoverkon huoneistokohtaiset 100/100M:n perusliittymät sekä tarjoaa taloyhtiöille ja omakotitaloille mahdollisuuden liittyä Lounean kaapeli-tv-verkkoon. Lisäksi asukkaat voivat hankkia nopeamman nopeuden aina 1000M asti sekä maksu-tv -kanavapaketteja. Julkaisemme lisää tietoa kaapeli-tv:n aikatauluista tällä sivulla lähiaikoina. 
     
  • Lue lisää Lounean ja Vuoreksen sopimuksesta Vuoreksen nettisivuilta 

Milloin muutos tapahtuu?

Suoritamme valmistelevia toimenpiteitä tammi-helmikuun aikana, ja muutokset asukkaille toteutetaan pääosin maalis-huhtikuun aikana.

Julkaisemme tarkemman aikataulun alkuvuodesta 2021.

Muuttuuko Vuores-tietoverkon perusliittymän ominaisuudet?

Vuores-tietoverkon perusliittymä säilyy 100/100M-yhteytenä. Lue tarkemmin perusliittymästä Vuoreksen nettisivuilta. 

Vaikuttaako operaattorin vaihtuminen Vuores-tietoverkon hintoihin?

Lue tarkemmin sopimuksesta ja maksuista Vuoreksen nettisivuilta. 

Mitä kaapeli-tv -kanavia Lounea tarjoaa?

Tämän hetkiseen kaapeli-tv -tarjontaamme voit tutustua kaapeli-tv -palveluiden nettisivuillamme. Sivuilta löydät tämän hetkisen peruskanavat sekä maksukanavat.

Taloyhtiöasiakkaat

Asun taloyhtiössä, miten muutos vaikuttaa minuun?

  • Saat muutoshetkellä käyttöösi 100/100M-laajakaistan automaattisesti. Lue Lounean ja Vuores Palvelun sopimukseen kuuluvista peruspalveluista tarkemmin Vuoreksen nettisivuilta
     
  • Kun Lounean toimittama perusnopeus on kytketty käyttöösi, voit aktivoida helposti nopeamman nopeuden OmaLounea-palvelussa.
     
  • Jos taloyhtiölläsi on käytössä kaapeli-tv, taloyhtiö voi tehdä uuden kaapeli-tv -sopimuksen meidän kanssamme. Sen jälkeen voit irtisanoa mahdollisen nykyisen DNA:n tv-kortin ja maksukanavapaketit sekä tilata meiltä uuden kortin ja haluamasi kanavapaketit. Lähetämme tästä lisää tietoa alkuvuonna 2021.

Tuleeko minun rekisteröityä uudelle operaattorille?

  • Jos sinulla on käytössäsi Vuores-tietoverkon peruspalvelu, eli 100/100 Mbps:n laajakaistaliittymä, sinun tulee rekisteröityä liittymän käyttäjäksi myöhemmin ilmoitettavalla tavalla. Rekisteröityminen pyritään toteuttamaan käyttäjän kannalta mahdollisimman helposti ja sujuvasti, ja rekisteröitymistä koskevaan tiedotukseen kiinnitetään erityistä huomiota. 
     
  • Jos solmit kanssamme sopimuksen lisäpalvelusta, erillistä rekisteröitymistä ei tarvita.

Tarvitseeko asunnossani tai kotonani päivittää laitteita?

Muutoksen yhteydessä kuitupäätettä tai kodin reititintä ei tarvitse vaihtaa. Jos kuitenkin kodin langattoman reitittimen päivittäminen on ajankohtaista, voit tutustua valikoimiimme OmaLounea-palvelussamme

Tuleeko operaattorin vaihtuminen aiheuttamaan pitkiä katkoksia tai muita vaikutuksia laajakaista- tai kaapeli-tv -palveluun?

  • Laajakaistayhteydet operaattorilta toiselle siirretään vaiheittain ja mahdollisimman lyhyin katkoksin maalis-huhtikuussa 2021.  Katkosten tarkemmista ajankohdista tiedotetaan taloyhtiökohtaisesti. Sovimme DNA:n kanssa mahdollisten lisänopeuspalveluiden irtisanomismenettelystä erikseen ja tiedotamme siitä lähiaikoina.
     
  • Sovimme DNA:n kanssa kaapeli-tv -palveluiden irtisanomismenettelystä ja aikataulusta erikseen, ja tiedotamme siitä lähiaikoina. Operaattorin vaihtuessa joidenkin kaapeli-tv -kanavien paikat vaihtuvat, joten kanavat on haettava televisioon uudelleen. Asiakaspalvelumme ohjeistaa ja auttaa kanavien uudelleenhakemisessa.
     
  • Operaattorin vaihtuessa myös asiakaspalvelukanavat vaihtuvat Lounean kanaviin. Meillä on tarjolla useita palvelukanavia, kuten esimerkiksi OmaLounea-palvelu, sähköposti, puhelin ja chat. Uusista asiakaspalvelukanavistamme tiedotetaan tarkemmin lähempänä vaihtoa.

Voinko solmia jo nyt Lounean kanssa sopimuksen lisänopeudesta tai muusta lisäpalvelusta?

Laajakaistan lisäpalveluiden tilaaminen ei vielä ole mahdollista.  Tulemme tiedottamaan lisäpalveluiden tilaamisesta tarkemmin alkuvuodesta 2021. 

Minulla on lisäpalveluita nykyiseltä palveluiden toimittajalta DNA:lta, mitä minun tulee tehdä?

  • Jos käytössäsi on laajakaistan lisänopeus (yli 100M) tai kaapeli-tv:n maksu-tv -kortti:
    Sovimme DNA:n kanssa lisäpalveluiden irtisanomismenettelystä ja aikataulusta erikseen. Tiedotamme asiasta vuoden 2021 alkupuolella. 
     
  • Jos haluat tilata yllä mainittuja palveluita DNA:lta ennen muutosta, sovi tilatessasi, että sopimus päättyy operaattorin vaihtuessa.

Minulla on määräaikainen sopimus laajakaistan lisänopeudesta tai muusta lisäpalvelusta, mitä teen?

  • Tiedotamme lisäpalvelusopimuksista lisää, kun asiasta on DNA:n kanssa sovittu. Toistaiseksi olemassa oleville sopimuksille ei tarvitse tehdä vielä mitään. Saat aiheesta lisätietoa lähiaikoina.
     
  • Jos haluat tilata laajakaistaasi lisänopeutta DNA:lta ennen maalis-huhtikuuta 2021, sovi tilatessasi, että sopimus päättyy operaattorin vaihtuessa keväällä 2021.

Minulla on määräaikainen kaapeli-tv -kanavapakettitilaus, mitä teen?

  • Tiedotamme kaapeli-tv -sopimuksista lisää, kun asiasta on DNA:n kanssa sovittu. Toistaiseksi olemassa oleville sopimuksille ei tarvitse vielä tehdä mitään.
     
  • Jos haluat tilata kaapeli-tv -kanavapaketteja DNA:lta ennen muutosta, sovi tilatessasi, että sopimus päättyy operaattorin vaihtuessa.

Taloyhtiöiden isännöitsijät

Olen taloyhtiön isännöitsijä / taloyhtiön hallituksessa, miten muutos vaikuttaa minuun?

  • Kilpailutuksessa on sovittu 100/100M -laajakaistayhteyden kytkemisestä jokaiseen taloyhtiön asuntoon. Muutos ei aiheuta sinulle mitään toimenpiteitä
     
  • Kaapeli-tv -palvelun osalta, taloyhtiön tulee tehdä uusi toimitussopimus Lounean kanssa. Tiedotamme kaapeli-tv -sopimuksista lisää, kun asiasta on sovittu DNA:n kanssa. Olemme yhteydessä alueen isännöitsijöihin sopimusten päivittämisen osalta alkuvuoden 2021 aikana.

Miten toimitaan taloyhtiön kaapeli-tv -palvelun ja mahdollisten rakennusautomaatioliittymien sopimusten kanssa operaattorin vaihtuessa?

  • Voit irtisanoa edellisen operaattorin kanssa solmitut sopimukset ja tehdä uudet Lounean kanssa. Tarvittaessa voit valtuuttaa Lounean irtisanomaan DNA:n sopimuksen taloyhtiön puolesta. Tiedotamme kaapeli-tv -sopimuksista lisää, kun asiasta on sovittu DNA:n kanssa. Kaapeli-tv -palvelun hinta säilyy samana.
     
  • Olemme yhteydessä alueen isännöitsijöihin sopimusten päivittämisen osalta alkuvuonna 2021.

Omakotiasiakkaat

Asun omakotitalossa, miten muutos vaikuttaa minuun?

  • Saat muutoshetkellä käyttöösi 100/100M-laajakaistan automaattisesti. Lue Lounean ja Vuores Palvelun sopimukseen kuuluvista peruspalveluista tarkemmin Vuoreksen nettisivuilta. 
     
  • Kun perusnopeus on kytketty käyttöösi, voit tilata helposti nopeamman nopeuden OmaLounea-palvelussa
     
  • Kaapeli-tv -palvelun ja maksu-tv -kanavapakettien osalta, sinun tulee solmia uusi sopimus Lounean kanssa. Tiedotamme kaapeli-tv -sopimuksista lisää, kun olemme sopineet asiasta DNA:n kanssa. 

Tuleeko minun rekisteröityä uudelle operaattorille?

Omakotiasiakkaiden yhteystiedot siirtyvät suoraan uudelle operaattorille Vuores Palvelun asiakasrekisterin selosteen mukaisesti, jolloin erillistä rekisteröitymistä ei tarvita.

Soveltuvatko omakotitalojen nykyiset kuitupäätelaitteet myös muutoksen jälkeen

  • Nykyiset kuitupäätelaitteet soveltuvat myös meidän toimittamiimme yhteyksiin. Kuitupäätelaitetta ei ole tarvetta vaihtaa. 
     
  • Jos kodin langattoman reitittimen päivittäminen on ajankohtaista, voit tutustua valikoimiimme OmaLounea-palvelussamme

Tuleeko operaattorin vaihtuminen aiheuttamaan pitkiä katkoksia yhteyksiin?

Laajakaistayhteydet operaattorilta toiselle siirretään vaiheittain ja mahdollisimman lyhyin katkoksin maalis-huhtikuussa 2021.  Katkosten tarkemmista ajankohdista tiedotetaan omakotiasiakkaille. Kaapeli-tv -palvelun siirtämisen aikatauluista tiedotamme myöhemmin, kun olemme sopineet asiasta DNA:n kanssa.

Minulla on sopimus nykyisen operaattorin kanssa lisänopeudesta, miten toimin?

  • Laajakaistan lisänopeuksien osalta sinun tulee tilata tarvitsemasi lisänopeus meiltä. Sovimme DNA:n kanssa lisänopeuksien irtisanomismenettelystä ja aikataulusta erikseen. Tiedotamme asiasta vuoden 2021 alkupuolella. 
     
  • Jos haluat tilata yllä mainittuja palveluita DNA:lta ennen muutosta, sovi tilatessasi, että sopimus päättyy operaattorin vaihtuessa.

Minulla on sopimus nykyisen operaattorin kanssa kaapeli-tv -palvelusta, miten toimin?

  • Kaapeli-tv -palvelun ja maksukanavapakettien osalta sinun tulee solmia uusi sopimus kanssamme. Kaapeli-tv -palvelun kuukausihinta alenee omakotiasiakkailla 6,20 eurosta 4,96 euroon (sis.alv.) Sovimme DNA:n kanssa kaapeli-tv -palveluiden irtisanomismenettelystä ja aikataulusta erikseen. Tiedotamme asiasta vuoden 2021 alkupuolella. 
     
  • Jos haluat tilata yllä mainittuja palveluita DNA:lta ennen muutosta, sovi tilatessasi, että sopimus päättyy operaattorin vaihtuessa.

 

Yritykset

Olen yrittäjä ja minulla on alueella yritys/liiketila. Mitä minun tulee tehdä?

  • Saat käyttöösi muutoshetkellä 100/100M -laajakaistan automaattisesti. Lue tarkemmin Lounean ja Vuores Palvelun sopimukseen kuuluvista peruspalveluista Vuoreksen nettisivuilta. 
     
  • Lisäpalveluihin liittyen olemme yhteydessä alueen yrittäjiin alkuvuodesta 2021.
Lounean asiakaspalvelun yhteystiedot

Ota yhteyttä!

Lounea Asiakaspalvelu

Avoinna arkisin klo 8:30-16:30

puh. 0800 30300 (ilmainen)

asiakaspalvelu@lounea.fi  

 

LÄHETÄ MEILLE VIESTI